Bachelor voltijd kopopleiding Docent en kennismanager Groene sector Aeres Hogeschool Wageningen

"Wat mij het meest is bijgebleven zijn zonder twijfel de lessen over pedagogiek. Scholen zijn plekken waar je de meest wonderlijke verhalen tegenkomt. In de rol van docent heb je de kans om er echt te zijn voor iemand, om een steentje bij te dragen aan hun persoonlijke groei - dat is iets wat zijn gewicht in goud waard is.

Tegelijkertijd kan het soms best pittig zijn, zoals die keren dat een student je flink op de proef stelt. Als docent zit je met de schoolregels, maar je wilt ook een fijne band met je leerlingen opbouwen.

De ervaringen die ik met mijn medestudenten heb gedeeld, hebben me hier enorm bij geholpen. Het samen bespreken van verschillende cases tijdens de lessen, was voor mij ongelooflijk waardevol.”

Mark van der Meij, student Kopopleiding Docent en kennismanager Groen

Student Mark van der Meij