Groenten snijden | Biologie Voeding en Gezondheid | Aeres Hogeschool Almere

Week van Ons Eten

Date -

De Week van Ons Eten is een landelijk initiatief en wordt jaarlijks georganiseerd in de tweede week van oktober. Tijdens deze week wordt de waarde van ons eten onder de aandacht gebracht en staat de verbinding tussen boer en burger centraal. Aeres Hogeschool in Dronten organiseert een aantal activiteiten die aansluiten bij deze thema's. Op deze pagina vind je meer informatie en aanmeldmogelijkheden.

Workshop ijs maken

koeien in wei melkveebedrijf aeres farms aeres hogeschool dronten

Proef de zoete kant van de zuivel! Op dinsdagmiddag 8 oktober nodigen we je uit voor een workshop ijs maken bij Aeres Farms. Op ons zuivelbedrijf gaan we met melk van onze eigen koeien aan de slag om verschillende smaken ijs te creëren.

Let op! Er is plek voor maximaal 8 personen.
Je moet minimaal 18 jaar oud zijn om deel te nemen. Deelname is gratis.

Gastlessen

Studenten en docent in klas Aeres Hogeschool Almere
Ontdek waar je eten vandaan komt, hoe voedsel verschillende culturen beïnvloedt en leer alles over de wereld van smaak. Benieuwd naar bewuste keuzes en wat er écht op je bord ligt? Schrijf je in voor onze gastlessen op donderdagmiddag 10 oktober.

Let op: deze gastlessen zijn enkel bedoeld voor havo- en vwo-leerlingen (klas 4/5 of 5/6).

International Food Market

Internationale studenten staan op International Food Market
Internationale studenten van Aeres Hogeschool Dronten organiseren de International Food Market. Een gezellige markt waar de internationale studenten hun eetcultuur laten zien en heerlijke gerechten vol unieke smaken laten proeven.  Op donderdag 10 oktober van 15:00 uur tot 17:00 uur in het hoofdgebouw van Aeres Hogeschool, De Drieslag 4 in Dronten.