Cover B VT Docent Dienstverlening en Producten

Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten

De Nederlandse economie draait voor een groot deel op dienstverlening en handel. Niet voor niets heeft het vmbo daarom een profiel Dienstverlening en Producten (D&P) geïntroduceerd. Met deze opleiding ontwikkel je jezelf tot bevoegd docent of kennismanager in Dienstverlening en Producten. Zo zet je niet alleen je vakkennis in voor je eigen functioneren maar zet deze ook in om anderen te inspireren.

Bekijk de studievoorlichting

Docent Art van Triest vertelt in deze presentatie over de inhoud en de opbouw van de opleiding Docent en kennismanager Dienstverlening en Producten. Student Goossen Foppen vult aan met info over zijn ervaringen, stages en opdrachten.

En bekijk daarnaast ook deze video:

D&P: het vetste VMBO profiel

Met deze opleiding haal je de bevoegdheid om les te mogen geven binnen het grootste vmbo-profiel Dienstverlening en Producten. Het is één van tien profielen waaruit leerlingen op het vmbo kunnen kiezen. Het is een enorm veelzijdig profiel dat leerlingen niet zozeer voor één beroep opleidt, maar waarin een brede oriëntatie op uiteenlopende arbeidsgebieden met een geïntegreerde loopbaanbegeleiding centraal staat. Hoe breed dit profiel is laat deze video, gemaakt in opdracht van het Platform Dienstverlening en Producten, zien:

Het profiel Dienstverlening & Producten is ontzettend breed. Dat laten de leerlingen en docenten van het HPC in Zetten zien in de video die ze maakten in het kader van een minor Dienstverlening & Producten verzorgd door Aeres Hogeschool Wageningen. Fantastisch toch om daar leraar in te worden en je bevoegdheid voor te behalen? De hele productie van storyboard tot postproductie is verzorgd door het D&P team onder begeleiding van de docent van Aeres Hogeschool Wageningen.

Alle info op een rijtje?

Wil je alle info over inhoud, opbouw, toelating, toekomst en praktische zaken op je gemak nog eens nalezen? Check dan de studiepagina.

Docent en kennismanager dienstverlening en producten Aeres Hogeschool Wageningen
B VT Docent Dienstverlening en Producten 3D
B VT Docent Dienstverlening en Producten Multimedia design