Deeltijd Associate degree opleiding Educatief professional Beroepsonderwijs Groene sector Aeres Hogeschool Wageningen

Docent en kennismanager Groene sector - instroom met een ‘groene’ mbo als vooropleiding

Als professional in je groene vakgebied weet jij als geen ander hoe de sector verandert en innoveert. Daarom is het belangrijk dat kennis en ervaring van mensen zoals jij aan een nieuwe generatie professionals wordt overgedragen. En dat leer je bij de opleiding Docent en kennismanager Groene sector. Zowel in een educatieve setting als in het bedrijfsleven. Zo draag jij bij aan de constante ontwikkeling en vernieuwing van de sector.

In dit deeltijdtraject van de opleiding Docent en kennismanager Groene sector vallen de studierichtingen: Agrotechniek / Bloemsierkunst / Natuur en Communicatie / Paardensector / Recreatie- en Gezelschapsdieren / Tuin- en Akkerbouw / Tuin en Landschap / Veehouderij / Voeding en Communicatie.

Bekijk de studievoorlichting

Opleidingsmanager en docent Bernadette Damman vertelt allereerst in deze presentatie over de algemene inhoud, opbouw en toekomstmogelijkheden van de opleiding Docent en kennismanager Groene sector. Die is voor alle 9 studierichtingen gelijk. Student Minke van der Wilk (Recreatie- en Gezelschapsdieren) vertelt over haar ervaringen binnen de opleiding.

Verderop op deze pagina staan links naar video's waarin je een beeld krijgt hoe de groene vakinhoud (van jouw keuze) in de opleiding zit.

Ervaringen van studenten

Afgestudeerde Rosalie Abels volgde binnen deze opleiding de studierichting Paardensector. Ze vertelt hoe ze vanuit haar passie voor paarden koos voor deze opleiding en wat het haar brengt.

Student Joey Driessen volgt binnen deze opleiding de studierichting Bloemsierkunst. Hij vertelt over hoe de opleiding voor hem er uitziet en hoe te bevalt.

Studierichtingen

In onderstaande video's krijg je een beeld hoe het groene vak van jouw keuze in de opleiding verwerkt is. (Let op: voor het juiste beeld is het belangrijk dat je eerst de algemene video ziet van opleidingsmanager Bernadette Damman, bovenaan de pagina.) Van de studierichting Agrotechniek is er helaas geen video beschikbaar.

Alle info op een rijtje?

Wil je alle info over inhoud, opbouw, toelating, toekomst en praktische zaken op je gemak nog eens nalezen? Check dan de studiepagina's: