Topopleiding

Keuzegids Hoger Onderwijs 2022: vijf topopleidingen bij Aeres Hogeschool

Date

De bacheloropleidingen Tuinbouw & Akkerbouw, Dier- en Veehouderij van Aeres Hogeschool Dronten en de bedrijfskundige studie European Food Business van Aeres Hogeschool Almere hebben alle drie het predicaat topopleiding gekregen. Diverse opleidingsvarianten maken onderdeel uit van deze bacheloropleidingen. Daarnaast mogen de Associate degree opleidingen Bedrijfskunde & Agribusiness in Almere en in Dronten eveneens dit predicaat dragen. Dat blijkt uit de vandaag gepresenteerde cijfers van Keuzegids Hoger Onderwijs. Studenten zijn niet alleen zeer tevreden over de inhoud en de docenten, maar ook over de voorbereiding op hun loopbaan. Aeres Hogeschool is trots op deze resultaten, haar studenten en onderwijsteams.

De agrarische studies bij Aeres Hogeschool in Dronten doen het uitstekend. Ondanks de uitdagingen die de agrarische sector kent, neemt het aantal eerstejaars studenten voor de opleidingen ieder jaar toe. Dat studenten tevreden zijn over hun opleiding, illustreren de cijfers van de Keuzegids Hoger Onderwijs.

De opleiding Tuinbouw & Akkerbouw staat in de ranking op grote afstand van de andere vergelijkbare studies bij andere hogescholen. Studenten waarderen niet alleen de inhoud en de docenten, maar ook de voorbereiding op hun loopbaan en de sfeer. Ook de opleiding Dier- en Veehouderij scoort goed op vakinhoud, docenten en sfeer. Onder de opleidingen Tuinbouw & Akkerbouw en Dier- en Veehouderij vallen ook nog de volgende opleidingsvarianten: Agrarisch Ondernemerschap Dier- en Veehouderij, Diergezondheid & Management, Varkens- en Pluimveehouderij en Agrarisch Ondernemerschap Tuinbouw & Akkerbouw. De Associate degree Bedrijfskunde en Agribusiness, is eveneens zeer gewaardeerd.

Freek Rebel, instellingsdirecteur Aeres Hogeschool: ,,Ik ben ontzettend blij met het predicaat topopleiding voor deze opleidingen. Een bevestiging dat Aeres Hogeschool Dronten dé faculteit voor de agrofood sector is. Wij leveren dé ondernemers en adviseurs van de toekomst af. Onze studenten zijn klaar voor de transities waar de sector momenteel middenin zit. Zij weten hoe ze als ondernemer hier op in moeten spelen en hoe ze in de rol van adviseur andere ondernemers hierbij kunnen begeleiden."

Goede voorbereiding carrière

Ook Aeres Hogeschool Almere valt met de bedrijfskundige bachelor studie European Food Business en met de Associate degree Bedrijfskunde & Agribusiness (waaronder de Associate degree studie Duurzame Bedrijfskunde valt) in de prijzen. European Food Business krijgt opnieuw het predicaat topopleiding. studenten zijn zeer tevreden over de inhoud van het studieprogramma en de docenten. De voorbereiding op een toekomstige loopbaan is uitstekend bij European Food Business. Rebel: ,,Onze studenten doen internationale ervaring op binnen de voedingsindustrie en leren veel over toekomstbestendige veranderingen waar het voedselsysteem voor staat. En ook dat combineren ze met ondernemerschap. ,,De kennis en ervaring die wij ze bieden geeft hen een goede basis voor een mooie carrière in de voedselindustrie’’, aldus Rebel.

De educatieve faculteit Aeres Hogeschool Wageningen kent sinds twee jaar de opleiding Dienstverlening & Producten die een mooie score weet te behalen. De vakkennis en de begeleiding van de docenten wordt gewaardeerd en ook over de sfeer zijn de studenten tevreden. Ook de opleiding Educatie en kennismanagement in de groene sector laat wederom een mooie opwaartse lijn zien. Daarnaast kan de faculteit in Wageningen trots zijn op een bijzonder goed gewaardeerde masteropleiding leren en innoveren die al zes jaar achter elkaar het predicaat topopleiding mag dragen.

Meer weten over de totstandkoming van de Keuzegids? Bekijk de methodiekpagina met alle informatie over de aanpak.