Aeres Hogeschool Dronten

Kom studeren op Hogeschool Dronten

Dronten als studentenstad is misschien wel het best bewaarde geheim van Nederland. En juist dát maakt ons bijzonder. Bij Aeres Hogeschool Dronten merk je meteen de prettige sfeer, hechte band tussen de studenten en het persoonlijke contact met de docenten. Weet je van aanpakken, wil je ondernemen en samen werken aan de wereld van bedrijfskunde, dier-, food- en/of agribusiness? Kom dan studeren bij Aeres Hogeschool Dronten.

Daarom Aeres Hogeschool Dronten:

• Veel persoonlijk contact met docenten
  • Goede praktijkfaciliteiten en veel samenwerking met bedrijven
  • Actieve studentenverenigingen
  • Mogelijkheid om op de campus te wonen

Opleidingen

Spreken de thema's ondernemen, bedrijfskunde, dier en voedsel jou aan? Ontdek onze opleidingen!

Sfeer proeven

Kom jij snel een kijkje nemen op onze hogeschool?

Meelopen

Interesse in een van onze opleidingen? Ontdek hoe het is om bij ons te studeren!

Aeres Hogeschool Dronten in het kort

• Ons onderzoek

Het onderzoek van Aeres Hogeschool Dronten richt zich op 'Duurzaam ondernemen': verantwoord ondernemerschap en duurzame bedrijfsontwikkelingen binnen de agrifood en tuinbouwsector.

We voeren onderzoeken uit om innovaties op gang te brengen. Daarmee willen we de praktijk van ons onderwijs én het werkveld verder ontwikkelen.

• Aeres Farms

Aeres Farms is dé train- en leeromgeving van, voor en door studenten van de onderwijsinstellingen van Aeres. Wij bieden praktijkfaciliteiten om de studenten op te leiden tot professionals in de agro- & food sector. Voor zowel Aeres Hogeschool als Aeres MBO is praktijkleren in het onderwijsprogramma van grote waarde. Studenten, docenten en onderzoekers maken intensief gebruik van onze toekomstgerichte opleidingsfaciliteiten.

Aeres Farms beschikt over circa 340 ha grond en heeft de focus op melkveehouderij (gangbaar en biologisch), (biologische) akkerbouw, kleinschalige biologische tuinbouw, varkens, pluimvee, schapen en paarden.

Lees hier alles over onze andere praktijkfaciliteiten.

• Studentbegeleiding
  • Studeren in Dronten

Aeres Hogeschool Dronten is al 65 jaar dé hogeschoolfaculteit voor studenten die passie hebben voor ondernemen, bedrijfskunde, dier en voedsel. Er studeren zo'n 2.500 nationale en internationale studenten en er werken een ongeveer 350 personeelsleden. Studies worden aangeboden in voltijd en deeltijd in de vorm van Bachelor, Master en Associate degrees. Als je een studie bij ons kiest draait het overgrote deel om innoveren en ondernemen, we ontvingen niet voor niets als eerste hbo-instelling het Bijzonder Kenmerk Ondernemen.

Student in Dronten

In Dronten wonen veel (internationale) studenten. Het studentenleven is dan ook volop aanwezig. Lees hier meer over:

Een studie volgen in Dronten?

De studies die we in Dronten bieden gaan over Duurzaam ondernemen in de agribusiness. Ben je benieuwd naar de studies, naar het gebouw, en naar onze studenten en docenten? Kom langs op één van onze open dagen en meeloopdagen.

• Bereikbaarheid

Ons gebouw is makkelijk bereikbaar met de auto, het openbaar vervoer en met de fiets. Er is gratis parkeergelegenheid op een paar minuten lopen van het gebouw. Bushalte 'Aeres Hogeschool' stopt vlak voor het gebouw en is nog geen minuut lopen. Vanaf station Dronten kun je met de bus of met de fiets. Het is ongeveer tien minuten fietsen.

Plan je route.

• Vragen?