Aeres Hogeschool

Hulp bij Studiekeuze

Een belangrijke beslissing: Het kiezen van je studie

Je staat voor een belangrijke beslissing in je leven: het kiezen van je studie! Misschien weet je al precies welke richting je op wilt, maar misschien heb je nog geen idee. Of twijfel je nog? Dan helpen wij je graag.

Kom langs!

Wil jij meer weten over Aeres Hogeschool of onze studies? Kijken of je studiekeuze ook echt bij jou past? Je bent van harte welkom op een van onze voorlichtingsevenementen. Kom langs of doe mee aan onze (online) events en maak kennis met, studenten, docenten, onze locaties.

Interessegebieden

Waar gaat jouw hart sneller van kloppen? Wat je leuk vindt, kan richting geven aan je studiekeuze. Wij hebben onze opleidingen per interessegebied voor jou op een rijtje gezet.

Welke opleidingen passen bij jouw vooropleiding?

Welke voordelen zitten er aan je diploma en welke kanten kun je op? Bekijk de mogelijkheden bij jouw vooropleiding.

Bachelor, master of associate degree?

Bachelor-, master- en associate degree-opleidingen? Wat zijn de verschillen tussen deze opleidingssoorten? We leggen het uit!

Studiekeuzetips voor ouders en verzorgers

Moeder en zoon bij laptop voor studiekeuze zoon
Als ouder of verzorger speel je een belangrijke rol bij de studiekeuze van je kind. Op deze pagina vind je handige tips om je kind te ondersteunen. Ook biedt Aeres Hogeschool elk jaar een aantal (online) oudersessies aan over dit onderwerp.

Informatie voor decanen

studenten wageningen
Een bewuste studiekeuze is een belangrijke voorwaarde voor studiesucces van de aankomende student in overstap van voortgezet onderwijs naar het hbo. Aeres Hogeschool biedt een palet van samenhangende studiekeuzeactiviteiten aan om studiekiezers te ondersteunen bij het maken van hun keuze.