Onderzoek in water | Aarde en Klimaat | Aeres Hogeschool Almere

Interesse in Natuur & Leefomgeving?

Ben jij helemaal in je element als je buiten bent? Krijg je energie van biologie en alles wat groeit en bloeit? Of vind je gezondheid gewoon een heel interessant thema? Hoe dan ook: jij wil de wereld een stukje beter maken! Wist je dat de natuur boordevol oplossingen zit voor problemen als hittestress, teruglopende biodiversiteit in de stad of de gezondheid van mens en dier?

Ga jij straks aan het werk als adviseur op het gebied van ruimte & leefomgeving, landschapsinrichting, natuur, klimaat, water of bodem? Je kunt aan de slag bij een natuurorganisatie zoals Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten, maar ook bij een consultancybureau of de overheid. Als dit jouw ding is, dan is een studie op het gebied van Natuur en Leefomgeving bij Aeres Hogeschool echt iets voor jou!

Waarom een Natuur & Leefomgeving-studie bij Aeres Hogeschool?

• Jij bent geïnteresseerd in klimaat, natuur en duurzaamheid
  • Je draagt graag bij aan een betere wereld
  • Je wilt graag praktijkgericht studeren

Bekijk onze Natuur & Leefomgeving-studies

Voltijdstudies

Aarde & Klimaat

Biologie Voeding & Gezondheid

Toegepaste Biologie

> Bekijk alle 8 voltijd Natuur & Leefomgeving-studies

Deeltijdstudies

Docent en kennismanager Natuur en Communicatie

Wageningen

Docent en kennismanager Natuur en Communicatie

Wageningen

Gezond Gedrag en Leefomgeving

Master
2 jaar

> Bekijk alle 6 deeltijd Natuur & Leefomgeving-studies

Studeren in Almere

Almere is een jonge stad die volop in ontwikkeling is, net als jij! Hier vind je de groenste hogeschool van Nederland, waar we samen werken aan jouw toekomst en die van onze planeet. Onze faculteit is kleinschalig en persoonlijk, en onze studies richten zich op Food, Nature & Urban Green. Bij ons leer je wat het betekent om écht groen te denken en te doen.

Studeren in Dronten

Dronten als studentenstad is misschien wel het best bewaarde geheim van Nederland. En juist dát maakt ons bijzonder. Bij Aeres Hogeschool Dronten merk je meteen de prettige sfeer, hechte band tussen de studenten en het persoonlijke contact met de docenten. Weet je van aanpakken, wil je ondernemen en samen werken aan de wereld van bedrijfskunde, dier-, food- en/of agribusiness? Kom dan studeren bij Aeres Hogeschool Dronten.