Gebouw Almere in bloei

Kom studeren op Aeres Hogeschool Almere

Almere is een jonge stad die volop in ontwikkeling is, net als jij! Hier vind je de groenste hogeschool van Nederland, waar we samen werken aan jouw toekomst en die van onze planeet. Onze faculteit is kleinschalig en persoonlijk, en onze studies richten zich op Food, Nature & Urban Green. Bij ons leer je wat het betekent om écht groen te denken en te doen.

Daarom Aeres Hogeschool Almere:

• Goede sfeer: betrokken en persoonlijk
  • Aan de slag met actuele thema's
  • Nauwe samenwerking met bedrijfsleven en overheid
  • Internationale ervaringen opdoen d.m.v. stages en projecten
  • Studeren in Groenste Hogeschoolgebouw van Nederland

Opleidingen

Spreken de thema's Food, Nature & Urban Green je aan? Ontdek onze opleidingen!

Sfeer proeven

Kom jij snel een kijkje nemen bij de groenste hogeschool van Nederland?

Meelopen

Interesse in een van onze groene opleidingen? Ontdek hoe het is om bij ons te studeren!

Aeres Hogeschool Almere in het kort

• Ons onderzoek

Hoe creëren we een duurzame en vitale leefomgeving? Het onderzoek bij Aeres Hogeschool Almere richt zicht op factoren die onze leefstijl en voeding beïnvloeden. Maar ook op nieuwe businessmodellen rondom stadslandbouw en de transitie naar een duurzamere samenleving.

• Studentbegeleiding
  • Studeren in Almere

Almere is de jongste stad van Nederland. Nog maar 35 jaar oud en al meer dan 200.000 inwoners. Almere heeft geen jarenlange traditie als studentenstad, maar dat maakt studeren in Almere juist zo uitdagend. Almere is nog aan het groeien, net als jij! Het onderwijs is kleinschalig en persoonlijk. Almere Centrum is jouw campus met een fantastische bibliotheek, veel uitgaansgelegenheden, ruime winkels en gezellige studentenwoningen. Almere is een stad met lef. Kom eens langs en we laten je alles zien!

Lees hier meer over:

Heb je een vraag over studeren met een functiebeperking (zoals bijvoorbeeld een chronische ziekte, ADHD of dyslexie), heb je behoefte aan extra ondersteuning tijdens je studie of aan vertrouwelijk advies? Moet je vaak thuis meehelpen of voor een familielid zorgen (mantelzorg), heb je vragen over inschrijven of behoefte aan studiekeuzeadvies? Voor al deze zaken kun je op verschillende plekken terecht. Waar precies vind je op deze pagina

Student in Almere

Op Student in Almere kun je alles vinden wat met Almere als studentenstad te maken heeft. Woningen, uitgaan, toptenten, kortingsacties, etc. Volg ze op Facebook en/of meld je aan voor de nieuwsbrief, zodat je overal van op de hoogte bent.

Een studie volgen in Almere?

De studies die we in Almere bieden gaan over de kennis die nodig is om de groeiende steden wereldwijd leefbaar te houden. Daarom leiden wij studenten op rondom de thema’s Food, Nature & Urban Green. Ben je benieuwd naar de studies, naar het gebouw, en naar onze studenten en docenten? Kom langs op één van onze open dagen, proefstudeerdagen of meeloopdagen

• Bereikbaarheid

Ons gebouw is makkelijk bereikbaar met de auto, het openbaar vervoer en met de fiets. Er is gratis parkeergelegenheid op vijf minuten lopen van het gebouw. Bushalte 'Hortus' stopt vlak voor het gebouw en is nog geen minuut lopen. Vanaf station Almere Centrum kun je met de bus of met de fiets. Het is ongeveer vijftien minuten fietsen.

Het adres is: Arboretum West 98 in Almere.

Plan je route:

Met het OV

Plan je reis via de 9292- of NS-app of via www.9292.nl / www.ns.nl. Stel je eindpunt in op bushalte 'Hortus' in Almere. Vanaf de halte is het schoolgebouw in 1 minuut lopen te bereiken.

Met de auto

Plan je reis via Google Maps. Navigeer naar de straat 'Pyrus' in Almere. Schuin tegenover woonzorgcentrum Flora is een ruime parkeerplaats. Deze ligt op vijf minuten lopen van ons schoolgebouw. Parkeren is gratis.

Plan je route

• Vragen?