Frank Croes, faculteitsdirecteur van Aeres Hogeschool Almere

Nieuwe faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Almere

Op 1 september start Frank Croes als nieuwe directeur van de faculteit Almere van Aeres Hogeschool. Frank is in Nederland een van de pioniers in de Circulaire Economie. In de afgelopen 10 jaar heeft hij bij de Hogeschool Arnhem Nijmegen (HAN) dit aandachtsveld samen met overheden en bedrijven vertaald naar programma’s voor interdisciplinair onderzoek en onderwijs op bachelor, master en professional niveau.

Frank Croes, Nieuwe faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Almere

Frank Croes, faculteitsdirecteur van Aeres Hogeschool Almere

Een en ander heeft geresulteerd in de ontwikkeling van het Centrum Meervoudige Waardecreatie, een toonaangevend expertisecentrum op het gebied van duurzame transitie. Frank beschikt daarnaast over een ruime ervaring in diverse management en directiefuncties in het bedrijfsleven. Hij is actief in verschillende netwerken en adviesraden op het snijvlak van ondernemerschap, openbaar bestuur en duurzame transitie. Als sociaal geograaf heeft hij veel belangstelling voor architectuur en de inrichting van de openbare ruimte en zet hij zich samen met organisaties als NL Greenlabel en Building Balance in voor klimaatadaptatie en een versterking van de biodiversiteit. Gegeven de grote maatschappelijke opgaven op het gebied van duurzame transitie, ziet hij veel mogelijkheden voor een duurzame groei van Aeres Hogeschool. Frank: "Het is onze maatschappelijke plicht om zorg te dragen voor een toekomstbestendig Nederland; het is mijn voorrecht om hier samen met alle collega’s, studenten en partners van Aeres in de komende jaren richting aan te mogen geven. Ik verheug mij dan ook op de start van het nieuwe studiejaar!".

Martine van Tilburg, instellingsdirecteur a.i. Aeres Hogeschool: “Frank heeft veel ervaring zowel in bedrijfsleven als in het hoger onderwijs en een groot relevant netwerk. We zijn heel blij in hem een nieuwe directeur te hebben gevonden van onze faculteit Almere. We verheugen ons op de samenwerking met Frank en wensen hem veel succes!”.