Agenda

Om te kunnen starten in een deeltijdstudie moet je voldoen aan een opleidings- en werkervaringseis. De actuele toelatingseisen kun je vinden bij de studie-informatie onder ‘Toelating’.

Voldoe je niet aan de toelatingseisen, maar heb je wel een passende vooropleiding, aantoonbare kennis van en werkervaring in de sector? In sommige gevallen ben je alsnog toelaatbaar. Neem bij twijfel contact op met de instroomcoördinator van de faculteit.

Vrijstellingen

Wij proberen ons deeltijdonderwijs zoveel mogelijk af te stemmen op de individuele situatie van de student. In sommige gevallen zijn vrijstellingen of een verkort traject mogelijk op basis van een relevante vooropleiding of werkervaring.

Denk jij dat je in aanmerking komt voor vrijstellingen? Neem dan contact op met de instroomcoördinator van de faculteit.

Ben je 21 jaar of ouder maar heb je niet de juiste vooropleiding?

• Dan kun je in Wageningen deelnemen aan een 21+ toelatingsonderzoek.
  • In Almere en Dronten kun je als je 21 jaar of ouder bent en geen (of niet het juiste) diploma hebt, toch worden toegelaten. Je moet dan aantonen dat je een voldoende niveau hebt qua denkvermogen en dat je de Nederlandse taal goed beheerst. Dit laat je zien aan de examencommissie. Meld je je aan voor een studie bij onze locatie Almere? Dan maak je daarnaast een toelatingsexamen wiskunde en afhankelijk van je vooropleiding ook een toelatingsexamen scheikunde.

Heb je hier vragen over? Dan kun je een mail sturen naar: