EFB study Aeres Hogeschool Almere

Studenten European Food Business wederom in de prijzen!

Date

Den Haag – Tijdens de finale pitch voor het Food Nutrition & Security Excellence Programme bij het Ministerie van Buitenlandse zaken kwamen Erich en Giorgia gisteren, als team Almere, als winnaars uit de bus. Zij pitchten hun uitwerking van een vraagstuk van de Nederlandse ambassade in Kenya.

European Food Business Aeres Hogeschool Almere

Erich en Giorgia zijn eerstejaars studenten European Food Business. Als team Almere kozen zij in oktober voor het vraagstuk over 'Toegang tot financiering voor de kleine boerenbedrijven in Kenya'.

De andere optie was 'Oplossingen voor malnutritie in Burundi in het kader van de PIP approach (Plan Intégré Paysan of Integrated Farm Plan)'. Voor dit vraagstuk heeft een team van tweedejaars International Food Business studenten (Dronten) hun innovatieve idee ‘Insectible’ gepitcht. De jury gaf hen hiervoor ook de complimenten.

Voor beide vraagstukken mochten drie teams tijdens de finale pitch hun uitwerking laten zien. Het is bewonderingswaardig dat team Almere met twee studenten zover is gekomen. Het team startte namelijk met vier studenten, maar twee zijn voortijdig gestopt omdat het voor hen niet goed te combineren was met hun studie. Als hoofdprijs zijn Erich en Giorgia uitgenodigd voor het Sustainable Development Goals Global Festival of Action in Bonn in april.

Klik hier voor meer informatie over het Food Nutrition & Security Excellence Programme.