Bedrijvenmarkt voor studenten Dier- en Veehouderij en Varkens- en Pluimveehouderij

Geslaagde bedrijvenmarkt voor studenten Dier- en Veehouderij

Maar liefst 22 bedrijven uit de agrarische sector kwamen op 17 maart naar Dronten om onze studenten kennis te laten maken met het werkveld. Alle derdejaars studenten van de opleidingen Agrarisch Ondernemerschap Dier- en Veehouderij, Dier- en Veehouderij en Varkens- en Pluimveehouderij waren aanwezig.

Het doel van deze bedrijvenmarkt was om de studenten inzicht te geven in de sector waarin zij straks gaan werken en hen kennis te laten maken met mogelijke toekomstige stagebedrijven of werkgevers. Daarnaast hebben de studenten hun netwerk uitgebreid en is de drempel verlaagd om contact op te nemen met het bedrijfsleven. Voor een aantal studenten is het zelfs gelukt om ter plekke een stageplaats te regelen voor volgend schooljaar.

“Leuk om weer terug te zijn op de school waar ik mooie herinneringen aan heb gehad.“

, Oud-student Aeres Hogeschool Dronten

Leuk om te zien was dat er enorm veel oud-studenten van onze hogeschool hun huidige werkgever kwamen vertegenwoordigen op de bedrijvenmarkt. Om een nog beter beeld te geven kreeg ieder bedrijf de mogelijkheid een korte pitch te houden. Met deze korte, krachtige boodschappen enthousiasmeerden zij de studenten om toch even bij hen langs te lopen op de bedrijvenmarkt.

Zowel de studenten als de bedrijven zijn erg tevreden met hoe de dag verlopen is. “Deze dag geeft meer inzicht in wat je kan en wil”, aldus een derdejaars student Dier- en veehouderij. Een perfecte manier om te netwerken en om te zien hoe mooi en divers bedrijven er in de sector zijn.