Food helden 2023 Marieke Creemers, Sarah Van Buren, Serdar Tolenaar, Ivar van Dorst, Aaliyah Bochhah en Bas Turk met de cheque in hun handen

Marieke Creemers uitgeroepen tot Foodheld 2023

Met trots kunnen we melden dat docent Voedseltransitie bij Aeres Hogeschool Almere Marieke Creemers uitgeroepen is tot Food held 2023! De jury is in het bijzonder onder de indruk van haar recente inzet om het onderwijscurriculum van Aeres Hogeschool te vernieuwen, om studenten de kennis en skills bij te brengen, die nodig zijn voor de transitie van het voedselsysteem. Zij is daarmee een grote inspiratiebron voor andere food- en agri-opleidingen.

In september 2023 werd duidelijk dat Marieke Creemers, samen met lector Omgevingsinclusief ondernemen Ron Methorst van Aeres Hogeschool Dronten, was opgenomen in de Food100-lijst van 2023. Deze lijst bestaat uit 100 verduurzamers, vernieuwers en aanjagers die ons voedselsysteem verbeteren en bijdragen aan het oplossen van onze klimaat- en voedseluitdagingen. Zij zetten zich in voor beter en eerlijker eten en drinken voor iedereen.

Zes voedselveranderaars uit de Food100-lijst werden benoemd tot Foodheld 2023 vanwege hun buitengewone prestaties in het afgelopen jaar. Op maandag 20 november maakte de Food100-jury tijdens een speciale bijeenkomst bekend wie deze speciale vermelding heeft verdiend, en Marieke Creemers was er daar één van. Wij zijn trots om zulke innovators en verduurzamers in ons team te hebben en blij dat zij op deze manier hun kennis delen met de veranderaars van de toekomst!