Feestelijk opening Werkplaats Aeres

Vrijdag 21 juni vond de feestelijke opening plaats van de Werkplaats Aeres. Technologische ontwikkelingen hebben een belangrijke rol in de transitie van de landbouw. Aeres wil hier samen met techbedrijven een belangrijke bijdrage aanleveren.

"Een geweldig initiatief dat samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven bevordert en studenten praktijkervaring biedt in een beroepsauthentieke omgeving."

Jolanda Berntsen, Faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool Dronten

Jolanda Berntsen

Daarom heeft zij samen met de mechanisatiebedrijven Abemec, CNH Industrial en GroeNoord Ag & Turf de handen ineengeslagen en Werkplaats Aeres ontwikkeld. Een prachtig initiatief dat samenwerking tussen onderwijs en bedrijfsleven bevordert en studenten praktijkervaring biedt in een beroepsauthentieke situatie.

Vanaf september gaan Aeres studenten hier aan de slag. In deze beroepsauthentieke lerende werkplaats doen zowel hbo- als mbo-studenten ervaring op. Deze werkplaats is de eerste stap in de ontwikkeling van de AgroTech Campus in Dronten.

Mbo studenten doen ervaring op met het sleutelen aan werktuigen en machines. Ook kunnen zij stagelopen en opdrachten doen bij de participerende bedrijven. Op hun beurt maken zij kennis met de studenten, hun mogelijk toekomstige medewerkers. Studenten van de hogeschool zijn vooral via projecten actief in de Werkplaats Aeres. Daarin kunnen ze ook samenwerken met mbo-studenten.

Feestelijk opening Werkplaats Aeres