Theatervoorstelling De Boer Op

Spagaat van (jonge) boeren staat centraal bij theatervoorstelling op Aeres Farms

Date

Op dinsdagavond 27 augustus vindt bij Aeres Farms, de praktijklocatie van Aeres Hogeschool een voorstelling plaats: ‘De Boer Op’. Theatergezelschap Karavaan laat iedereen kennismaken met de complexiteit en uitdagingen waar (jonge) boeren mee te maken hebben.

Er zijn verschillende monologen, samengesteld op basis van interviews met echte boeren, allemaal met een ander perspectief. De acteurs nemen ons mee in de verhalen achter de omgekeerde vlag en laten de uitdagingen zien waar boeren zich voor gesteld zien, zodat je meer begrijpt van ze.

Het idee voor deze voorstelling komt van Aeres Hogeschool collega Carolien Oostveen. Het stelt vragen als: Hoe gaan boeren om met de framing door de buitenwereld? Loopt ons land vast door de veelheid aan regels? Wat geven we door aan de nieuwe generatie? En vooral, waar durven we onze eigen vrijheid in te zien en te pakken?

In totaal is er ruimte voor max 120 personen. Wil je hier bij zijn? Dat kan! De voorstelling kost€ 15,00 (exclusief service- en boekingskosten).

Je kunt je tickets bestellen via onderstaande link:

Jolanda Berntsen, faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool in Dronten

Jolanda Berntsen

Verhalen van lokale boeren

De voorstelling is een samenwerking tussen Makershuis Alkmaar, Karavaan, HKU en Aeres Hogeschool in Dronten. Zij brengen de verhalen van lokale boeren tot leven. Jolanda Berntsen, faculteitsdirecteur Aeres Hogeschool in Dronten. ,,We laten de inwoners van Dronten en omstreken graag kennismaken met de spagaat waar (jonge) boeren soms inzitten. We zien het als kans om het publiek bewust te maken van de complexiteit en uitdagingen waar ze mee worden geconfronteerd. Binnen Aeres Hogeschool zetten wij sterk in op het belang van open dialoog en begrip tussen verschillende belanghebbenden in en buiten de agrarische sector. Dat staat ook centraal in ons onderwijs. Berntsen: “We leiden 'dappere groene veranderaars' op, wat perspectivische lenigheid vereist. Kun jij in de schoenen van een ander staan en begrijpen dat hij of zij de wereld anders ziet dan jij? Dit vermogen is cruciaal, niet alleen voor onze studenten, maar het begint ook bij onszelf!”

Foto: Moon Saris