Dit leer je bij ons op het gebied van het starten van bedrijven:

Green Starters

In het vierde jaar bieden wij jou de mogelijkheid om met je eigen onderneming af te studeren. Jaarlijks kiezen 5 tot 10 studenten voor deze optie. Het vierde jaar bestaat uit een stage, een afstudeerwerkstuk en twee minoren. Green Starters biedt de mogelijkheid om het hele jaar met je eigen bedrijf bezig te zijn. Zo werk je voor jouw afstudeerwerkstuk een toekomstscenario voor je eigen bedrijf uit, doe je marktonderzoek voor je eigen bedrijf, schrijf je een bedrijfsplan of een strategische visie. Ook volg je veertien studiedagen die je zelf uitkiest en kom je geregeld met alle student-ondernemers bij elkaar voor intervisie. Super inspirerend en leerzaam!

Student Company

Tijdens de Student Company moet je in een periode van negen maanden tijd een innovatief product op de markt brengen en je aandeelhouders tevreden stellen. Tweede en derdejaars studenten van verschillende opleidingen zetten tijdens hun studie een Student Company op. Je werkt in groepjes van vijf en je wordt begeleid door een docent én een ondernemer. Daarnaast krijg je trainingen zoals ‘leren innoveren’ en ‘inzetten van social media’. Je runt je eigen onderneming: van idee tot en met de verkoop van het product.

In deze studies staat ondernemen écht centraal

Ook in deze studie besteden we veel aandacht aan ondernemen: