Groenink, K., Van Doesum, K., Van den Berg, N., Wevers, M. & Rozendaal, J. (2018). Masteropgeleide docenten als aanjagers van onderzoekend werken aan onderwijskwaliteit in het mbo. Startaanvraag voor PPO Beroepsonderwijs, derde ronde 2018-2019, NRO (gehonoreerd).
Seuneke, P. (2018). Responsief opleiden voor een toekomstbestendige mbo-professional. Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek (NRO), Programmaraad Praktijkgericht Onderzoek (PPO), Beroepsonderwijs, derde ronde 2018-2019. (niet gehonoreerd).
2017
De Jong. F. (2017) KBdex learning analytics. Erasmus+ KA1 learning mobility. Japan. (Honored, running; 2017-1-NL01-KA107-035062)
De Jong, F., Laitinen–Väänänen, S, Pedaste, M., Leijen, A..Ramos, J., Melkas, M., & Catanco, A., (2017) Video-Supported Education Alliance –ViSuAL. Erasmus+ KA2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices-Knowledge Alliance. (honored of 1 of 22 out of 168, running January 2018-2020; 588374-EPP-1-2017-1-NL-EPPKA2-KA)
De Jong, F., Laitinen–Väänänen, S, Pedaste, M., Leijen, A..Ramos, J., Melkas, M., & Catanco, A., (2017) Evidence-based practices for Video-supported collaborative learning (ViVid). Erasmus+ KA2: Cooperation for innovation and the exchange of good practices- strategic patnerships. (not honored: 63801E5D92B989F0)
Den Boer, P.R., Broek, J., Groenink, K., Van Kempen, L., Kroskinsky, K., Kruijer, T., Luke-Mulder, F., Rozendaal, J.. Stokman, J., Teurlings, C., Wevers, M. Wijnands,, E., Van Bemmelen, M., & Van den Berg, N. (2017). Versterking Onderzoekend Vermogen. Aanvraag NRO Call Beroepsonderwijs 2017 (niet gehonoreerd).
Groenink, K. Timmerman, J., Broek, J., Den Boer, P., Den Brok, P., Daansen, C., Kroskinsky, K., Kruijer, T., Luke-Mulder, F., Nawijn, A., Rozendaal, J., Runhaar, P., Teurlings, C., Van Bemmelen, M., Van den Berg, N., Van Kempen, L., Wevers, M., & Wijnands, E. (2017). Masters in Teams. Vooraanmelding NRO Call Langlopend Onderwijsonderzoek 2018 (negatief advies).
INRA, TEAGASC, AERES( De Jong), INOVISA, USC, et. al. (2017) Community of Education for Rural Empowerment through Sustainability( CERES). Horizon2020 RUR 13 1e phase. ((Honored, access to the 2de submission phase September 2017)
INRA, TEAGASC, AERES( De Jong), INOVISA, USC, et. al. (2017) Community of Education for Rural Empowerment through Sustainability( CERES). Horizon2020 RUR 13 2e phase. (2e submission phase September 2017)
Laitinen–Väänänen, S, De Jong, F., NG, J., Kopnov, V. Tregubova, T., Ageeva, O., Al-Zoubi, A., Al-Jufout, S., & Matouq, M. (2017) Professional Development of Vocation Education Teachers with European Practices / Pro-VET. Erasmus+ KA2 Cooperation for innovation and the exchange of good practice. Capacity building in de field of Higher Education. (not honored)
Minnaert, A., Kupers, E., De Boer, A., & De Jong, F. (2017). Differentiatie binnenstebuiten: een onderzoek naar differentiatie op verschillende niveaus en binnen verschillende domeinen. [Differentiation inside out: a study on differentiation on different levels and domains]. Programme for Education Research 2016-2019 Subsidy round 2016-2017. (sept 2017-sept2021). (Honored: NRO 405.17300.020).
Van Oeffelt, T.P.A. (2017), Samen op zoek naar goed werk: professioneel framen van de opgave. Research Proposal NRO, gehonoreerd.
Woudt-Mittendorff, K.M., Duesman, M., Nawijn, A., Nije-Bijvank, M., Rikkerink, M., Snijders, M.. Truyen, K., Van den Berg, N., Van der Voort, S., Wanschers, E., & Weijmans, M. (2017). Verbinding in de beroepskolom. Aanvraag NRO Call Beroepsonderwijs 2017 (niet gehonoreerd).
2016
De Jong, F. (2016). Hoe ver zitten we in het proces? Monitoring onderzoek naar ‘regio/maatschappelijk ondernemend/groenlyceum’-leren Terra breed mede in het kader van responsief onderwijs AOC Terra, Groningen.
Velazquez Godinez, E. De Jong, F. , Kirschner, P.A., & Van Bruggen, J. (2016). Analysing knowledge building discourse of students in social forum based on a key concepts coverage approach: Post doc aanvraag NOW/NRO voor buitenlandse PHD=postdoc. NRO dossiernummer 405.16380.009.
Berendser, A.A. & e.a. (2016). Het toekomstperspectief van de leerling centraal. NRO Onderzoeksvoorstel voor Praktijkgericht onderzoek naar Groen Onderwijs 2016, ingediend door Terra i.s.m. AHA, AHW, Clusius, Groene Welle, Groenhorst, KBA, Melanchton, ROC West-Brabant, UvA/KI en WUR.
Den Boer, P.R. & e.a. (2016). Versterking Onderzoekend Vermogen. NRO Onderzoeksvoorstel Beroepsonderwijs 2017, ingediend door ROC West-Brabant i.s.m. AHW, HR, Groenhorst, ID-College, NOVA College, Onderzoekend Leren, ROC Leiden, Scalda en TOiP.
Woudt-Mittendorff, K.M. & e.a. (2016). Verbinding in de beroepskolom – Samen leren en werken in grensoverschrijdende Communities of Practice. NRO Onderzoeksvoorstel Beroepsonderwijs 2017, ingediend door Saxion i.s.m. AHW, Het Erasmus Almelo, ROC van Twente en Twents Carmel College.
2015
Van den Berg, N. (2015). Tools voor teamleren. NRO-aanvraag (in behandeling). In samenwerking met Groenhorst, Onderzoekend Leren, ROC-West-Brabant, ROC Leiden, NOVA-College, Hogeschool Rotterdam, ID-College, TOIP.
2014
Van Oeffelt, T.P.A, M.C.P. Ruijters & F. Wortelboer (2014). Ontwikkeling van responsief leiderschap in AOC.Aanvraag (geaccepteerd) voor een onderzoeksvoorstel voor Groen Onderwijsonderzoek 2014 – 2015 NRO Programmaraad Praktijkgericht Onderzoek (PPO).
Frijters, S. (2014). Leeromgeving als katalysator voor leren voor duurzame ontwikkeling. NRO-aanvraag. Supervisors: Prof dr. W. Veugelers, lector: Niek van den Berg, dr. Harm Biemans
Van Benthum, N. (2013). Teachers’ professional development in Assessment for Learning. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. M. Mulder, lector dr. F. de Jong, dr. J. Gullikers.
2013
Van Benthum, N. (2013). Teachers’ professional development in student assessment. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. M. Mulder, lector dr. F. de Jong, dr. J. Gullikers.
Van Oeffelt. T. (2013). Belang en werking van reframing in onderwijsvernieuwing. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. J.M. de Heer, lector dr. M. Ruijters MLD.
Frijters, S. (2013). De groene omgeving als katalysator voor leren deel II. WURKS aanvraag. Supervisors: Lector dr. R. Richardson, dr. H. Biemans.
Lakens, P., Van Dam, R. (2013, not accepted). Transcultureel Food Onderwijs Nederland en Suriname. KIGO aanvraag. Supervisors: lector dr. R. Richardson, P. lakens en drs. R. van Dam.
2012
Nawijn, A. (2012, not accepted). Kritische dialogen over duurzaamheid in het groene onderwijs. RAAK-PRO aanvraag . Supervisors: lector dr. R. Richardson, prof. dr. W. Veugelers, dr. J. Schuitema.
Van Oeffelt, T. P. A. (2012, not accepted). Samen écht vernieuwen – Een verkenning van de rol van epistemic frames in onderwijsvernieuwing. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. P.R.J. Simons, lector dr. M. Ruijters MLD.
Van Benthum, N. (2012. not accepted). Teachers’ professional development in Assessment for Learning.NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. M. Mulder, lector dr. F. de Jong, dr. J. Gullikers.
2011
De Beus, M., & De Jong, F. (2011). De kracht van het groen onderwijs als economische waarde. Ministerie van Economische zaken, Landbouw en Innnovatie: Aanvraag Groene plus lectoraten. I.s.w.m. AOC-Raad.
Van Oeffelt, T. P. A. (2012, not accepted). De rol van persoonlijke en gemeenschappelijke opvattingen in de professionele ontwikkeling van docenten. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. P.R.J. Simons, lector dr. M. Ruijters MLD.
Palmen, R. (2012, not accepted). Tablet pc als transitional object voor leerlingen met een separatie- en/of sociale angststoornis en de pedagogisch en didactisch ondersteuning door docenten. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. P. Kirschner (OU) & lector dr. F. de Jong (Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool).
Van Benthum, N., & De Jong, F. (2011, accepted). Toetsen en beoordelen als hefboom voor competentieontwikkeling. HBPO-project inclusief onderzoek. i.s.w.m. WUR, HAN, Groenhorst college, Bedrijf Veldhoef, & Koninklijke Ginkel Groep).
Grobbe, M. (2011, accepted). Apport!: Sluipwespen in gebruik als speurneus. NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: Promotor: prof. Dr. L.E.M. Vet (Nederlands Instituut voor Ecologie (NIOO-KNAW).
Van Heijst, H. (2011, accepted). Kennisontwikkeling in een online leeromgeving: naar een beter resultaat.NWO Doctoral grant for teachers. Supervisors: prof. dr. P. Kirschner (OU) & lector dr. F. de Jong (Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool).