Gallo, M. (2018, February 21). Biomimicry: an innovative “tool” for sustainable solutions in agrifood: Food trend College. Leeuwarden: Van Hall Larenstein Hogeschool.
Gallo, M. (2018, May 24). Biomimicry: learning from nature for sustainable solutions. Biomimicry lectoraat Inaugural lecture. Wageningen: Aeres Hogeschool Wageningen.
Gallo, M. (2018). Biomimicry: learning from nature for sustainable solutions. Rotterdam: Venture Café.
Gallo, M. (2018). Biomimicry: learning from nature for sustainable solutions. International Festival of Technology. Delft: Delft University of Technology.
Van den Berg, N., Scheerens, J., & De Clipjesfabriek. (2018). Onderzoekende (master)docenten, practoren en lectoren in het mbo: het perfecte huwelijk?! : Verslag Preconferentie voorafgaande aan de CVI conferentie Kultuer en Mienskip 7 maart 2018, Leeuwarden. https://ecbo.nl/25102016/wp-content/uploads/2018/03/Verslag-preconferentie-onderzoek-in-het-mbo-CvI-conferentie-7-maart-2018.pdf
Van Heijst, H., & F. de Jong (2018). Analyse van interacties in samenwerkend leren of kennis creëren; Hoe open is de interactie? Workshop op de professionaliseringsdag van Aeres Hogeschool Wageningen, 22 februari 2018.
Weevers, M., & Van den Berg, N. (2018). Team Ondersteunende Masters Aeres MBO (TOM). Workshop tijdens de Grote Dialogen Dag Aeres VMBO MBO, 29 maart 2018.
2017
De Jong, F.P.C.M. (2017, October 12). Leren centraal bij technologisch ondersteuning in de klas. (key note). Food Valley Scholenconferentie (Food Valley Scholennetwerk VO-HO). Wageningen: Aeres Hogeschool Wageningen.
De Jong, F.P.C.M. (2017, October 12). Knowledge building en learning analytics (workshop ronde 2 en 3). Food Valley Scholenconferentie (Food Valley Scholennetwerk VO-HO). Wageningen: Aeres Hogeschool Wageningen.
De Jong, F.P.C.M. (2017, October 4). Docent-leerling interacties. In: BSL-project-symposium, workshop. Wageningen: AeresHogeschool Wageningen.
De Jong, F.P.C.M. (2017, September 27). Responsive learning, understanding the difference. Workshop: LiNCS Lab, Ecole de Technologie Superieure, Montreal, Canada.
De Jong, F. (2017, January). Over leren met en van elkaar in professionele leergemeenschappen, Plenaire lezing. Bilthoven, 9 Januari, 9:20-11:15 uur: Aeres MAVO Bilthoven (voorheen Groenhorst Oranje Nassau School Bilthoven).
Gallo, M. (2017). Biomimicry: an innovative tool for sustainable solutions in agrifood. Ambition Day Sustainable Agriculture of the Provence of South Holland. Delft, 12 October, Inholland University of Applied Sciences.
Gallo, M. (2017). Biomimicry: an innovative tool for sustainable solutions in agrifood. Symposium Center of Expertise Agrodier. Velp, 2 November, Van Hall Larenstein University of Applied Sciences.
Gallo, M. (2017). Biomimicry: a view on Education and Research. Global Entrepreneurship Week 2017. Wageningen, 2 November, Aeres University of Applied Sciences, Wageningen.
Ritzen, H., Van den Berg, N. & Den Boer, P. (2017). Verbinding onderzoek en onderwijs in het mbo. Hoe verbindt onderzoek(end werken) de veranderende beroeps- en onderwijspraktijken? Preconferentie Consortium voor Innovatie, De Efteling, 4 april 2017, Kaatsheuvel.
Ritzen, H., Van den Berg, N. & Den Boer, P. (2017). Onderzoek(ers) in het mbo. Werkmiddag Consortium voor Innovatie, Pop-up Innovatiehuis 22 september 2017, Steenwijk.
Van Heijst, H., & de Jong, F. (2017, May). De betekenis van sociaal-cognitieve openheid in gezamenlijke leer- en kenniscreatieprocessen [The relevance of socio-cognitive openness in joint learning and knowledge creation processes]. Presentation and Workshop at Aeres University of Applied Sciences, Wageningen, the Netherlands.
Van Heijst, H., & de Jong , F. (2017, January). Openheid in een online leeromgeving [Openness in an online learning environment]. Presentation at a master students’ alumni meeting. Aeres University of Applied Sciences, Wageningen, the Netherlands.
2016
De Jong, F. (2016). Hotspot Responsief leren. DuurzaamDoor manifestatie. Wageningen, 15 December: Aeres Hogeschool Wageningen.
De Jong. F. (2016, September 6). Business and Responsive learning. Guest lecture presented in Curriculum the International Master in Agribusiness Development (MAD). Dronten: Aeres university of applied sciences Dronten, Faculty of Agribusiness.
De Jong, F. (2016, July 19-20). Understanding the difference: Responsive education. Professorate introduction at Workshop RUR-13 network consortium. Paris: Direction générale de l'enseignement et de la recherche.
De Jong. F. (2016, April 20). Learning analytics. Workshop presented at Landelijke dag MLI-docenten. Eindhoven Fontys University of Applied Sciences.
De Jong, F. (2016, Maart 7). Responsive Education: A search for ‘a difference which makes a difference’ for transition, learning and education. Presented at Bilateral exchange with TAMK University of Applied Sciences for Teacher Training, and colleagues of vocational colleges. Wageningen: Aeres University of Applied Sciences.
De Jong, F. (2016, Januari 27). Het verschil doorgronden. Leren ecologisch intelligent te denken en leren consumptieve techniek. Gastcollege presented at Curriculum Consumptieve Technieken. Wageningen: Aeres University of Applied Sciences.
Wallenaar, M. (2016). Studiebegeleiding met behulp van leervoorkeuren, student aan zet! Workshop tijdens de studiedag van ROC TOP Almere/Amsterdam. 12 april 2016
Ruijters, M. (2016). Masterclass Wat verder ter tafel komt: vragen van deelnemers. Aeres Hogeschool Wageningen, Juni 1.
Ruijters, M. (2016). Masterclass Liefde voor leren. Aeres Hogeschool Wageningen, November 15.
Ruijters, M. (2016). 41 diverse presentaties door het land heen bij organisaties en bedrijven.
Van den Berg, N. (2016). Purpose of the symposium and questions (discussion) In F. de Jong (organizer): symposium; Transition thinking Planet, People, Profit and related competence. Wageningen, Competence 2016. International conference on competence theory, research and practice, October 19-21; session IV.7, Thursday 20, Forum Room C521
Van den Berg, N. (2016). Masterclass De pedagogiek van de onderzoekers. Aeres Hogeschool Wageningen, April 20.
Van den Berg, N. (2016). Masterclass De onderzoekende docent. Aeres Hogeschool Wageningen, November 16.
2015
Wallenaar, M. (28 januari 2015) Workshop Leervoorkeuren en je eigen leerverhaal: Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool, Consumptieve Techniek.
2014
Van den Berg, N. (2014). Wat is nodig voor succesvolle innovatie? En hoe ondersteun je dit? Gastcollege bij Hogeschool Utrecht, Master Management of Education, 6 januari 2014.
Van den Berg, N. (2014) Van samen werken naar samen leren. Workshop tijdens het Symposium van de Kenniskring Leerafdeling Rijnmond, 23 januari 2014.
Wallenaar, M. (8 januari 2014) Workshop Leren en leervoorkeuren: StoasVilentum Wageningen, Consumptieve Techniek.
Wallenaar, M. (23-25 april 2014) Workshop Learning preferences: diversity and complexity in learning and development: ENTER study days, Wageningen
Wallenaar, M. (18 juni 2014) Workshop Leervoorkeuren als begeleidingsinstrument: VuMC Groningen
Van Heijst, H., De Jong, F. & Kirschner, P. (December 2014). Can you build knowledge with a closed mind? Open-mindedness as a frame to assess the knowledge creation process in Knowledge Forum®. Advanced learning analytics study-colloquium/hackathon/“Design Jam”, Wageningen, The Netherlands.
2013
Wallenaar, M. (16 januari 2013) Workshop Leren in teams: MD traject Groenhorst
Wallenaar, M. (12 juni 2013) Workshop Leervoorkeuren: Leerbegeleidersbijeenkomst NVWA Wageningen
De Jong, F. (2013). Leren en Instructie & Onderzoek: op zoek naar alternatieven! Lecture ter gelegenheid van de Opening van het Academisch jaar, Wageningen, Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool.
Richardson, R. (2013). Een wereld van verschil. Lecture ter gelegenheid van de Opening van het Academisch jaar, Wageningen, Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool.
Richardson, R. (2013, March). Diversity in the Dutch Armed Forces. Lecture at the Swedish Defense College, Sweden: Stockholm.
Ruijters, M. (2013). Weet jij wanneer je het goed doet? Lecture ter gelegenheid van de Opening van het Academisch jaar, Wageningen, Stoas Wageningen | Vilentum Hogeschool.
Ruijters, M.C.P. (september, 2013). Ecologie als visie. Zeist: Postmaster LOV,
Ruijters, M.C.P. (juni, 2013). Irritaties als bron van informatie. PAT leaning summit. Utrecht: Jaarbeurs,
Ruijters, M.C.P. (maart, 2013). Van leren tot OD – spelen met ontwerpen. Den Haag: Haagse Hogeschool.
Ruijters, M.C.P. (maart, 2013). Ruimte om te leren. Presentatie in het kader van Inaugurele rede D. Hovinga, Leiden
Ruijters, M.C.P. (maart, 2013). Denkgewoonten. Is alles ontwikkelbaar? Amersfoort: Lions.
Ruijters, M.C.P. (maart, 2013). Irritaties als bron van informatie, Masterclass Zwolse talenten. Zwolle
Ruijters, M.C.P. (januari 2013). Bij voorkeur leren. Eden: V&VN.
Vink, M.J., De Heer, J., & Ruijters, M.C.P. (juni, 2013). De wens is ontwikkelen, de reflex is beheersen. Arnhem: M&O-conferentie Veerkracht.
2012
Wallenaar, M. (15 maart 2012) Workshop Leervoorkeuren: Landelijke Groenhorstdag Almere
Wallenaar, M. (27 september 2012) Workshop Leervoorkeuren: Witteveen en Bos Deventer
De Jong, Frank, P.C.M. (januari 12, 2012). Onderzoek? Presentatie vmbo-leerlingen bij de opstart onderzoeksdag HPBO-project Praktijk als leidraad. Deventer: Marnix Hogeschool.
De Jong, Frank, P.C.M. (januari, 13, 2012). Competenties waarderen. 4C Your Way. Guest-Workshop in Master Leren en Innoveren voor beroepsonderwijs en bedrijfsleven. Wageningen: Stoas Wageningen|Vilentum Hogeschool.
Nijenhuis, E. (2012, maart). Succesfactoren bij student gestuurde samenwerkingsvormen in het MBO. Presentatie Groenhorstdag. Almere: Groenhorstcollege.
Prevaas, B. & Ruijters, M.C.P (2012, oktober). Programmamanagement en Leren en ontwikkelen. Gedragsverandering in organisaties met behulp van programma’s. Baarn: AOG, Strategisch Programmamanagement.
Ruijters, M.C.P. (2012, december). Het beste halen uit jezelf, uit de samenwerking met anderen en uit je organisatie. Nunspeet: van Kouwenhoven.
Ruijters, M.C.P. (2012, december). Het beste halen uit jezelf, uit de samenwerking met anderen en uit je organisatie. Nijkerk: AOG Talent en Organisatie ontwikkeling.
Ruijters, M.C.P. (2012, december). Het beste halen uit jezelf, uit de samenwerking met anderen en uit je organisatie. Arnhem: Verhaag en van Amerongen.
Ruijters, M.C.P. (2012, november). Het beste uit jezelf en uit anderen halen. Zwolle: ROC Aventus.
Ruijters, M.C.P. (2012, oktober). Je weg zoeken op onbekend terrein. IJmuiden: Trimbos Instituut,
Ruijters, M.C.P. (2012, oktober). Motiveren en ontwikkelen, Arnhem: VGZ.
Ruijters, M.C.P. (2012, september). Van leren tot OD, spelen met ontwerpen. Master leren en Innoveren.Wagening: Stoas Wageningen|Vilentum Hogeschool.
Ruijters, M.C.P. (2012, augustus). Van leren tot OD, spelen met ontwerpen. Eden: SIOO/Aeres.
Ruijters, M.C.P. (2012, augustus). Vijf keer leren en ontwikkelen. Arnhem: Alliander.
Ruijters, M.C.P. (2012, april). Duurzaam leren en ontwikkelen, tien aandachtspunten bij het organiseren. Huizen: Vetron.
Wallenaar, M. (12 september 2011) Workshop Leervoorkeuren: Stoas Wageningen, voltijdstudenten fase 3.
De Jong, Frank, P.C.M. (Januari 4, 2011). Onderzoek en nieuwsgierigheid. Presentatie vmbo-leerlingen bij de opstart onderzoeksdag HPBO-project Praktijk als leidraad. Lochem: AOC-oost.
De Jong, Frank, P.C.M. (Januari, 27-28, 2011). Competence based education Stoas Wageningen | Vilentum University of Apllied Sciences and teacher Education. Paper presented at:
Workshop Quality Assurance of Learning Outcomes in Higher Education. The Hague: Educational Inspection.
De Jong, Frank, P.C.M. (February 9, 2011). De kracht van leren: wel of niet competentiegericht onderwijs nodig? Key note presentation at: Jaarlijkse Groenhorst dag vmbo-bijeenkomst.
Nijkerk: Groenhorstcollege.
Nijenhuis, E. (2011, mei). Trialogisch Leren: leren door langdurig samenwerken aan goede ideeën. Goes: Edudelta.
Nijenhuis, E. (2011, november). Trialogisch Leren: leren door langdurig samenwerken aan goede ideeën. Helmond: Groene Campus.
Richardson, R. (2011, november). Een Kleurrijke Wei. Lecture at Open Dag DKI. Den Haag: Ministerie van EL&I.
Richardson, R. (2011, december). Een Kleurrijke Wei. Studium Generale. Wageningen: Stoas Wageningen|Vilentum Hogeschool.
Ruijters, M.C.P. (2011, december). Wat moet een lerarenopleider weten van leren. Utrecht: HU.
Ruijters, M.C.P. (2011, november). Leren en ontwikkelen van professionals. Amsterdam: HVA.
Ruijters, M.C.P. (2011, november). In gesprek met een manager over leren. Den Haag: ECLO Meemaakdag.
Ruijters, M.C.P. (2011, oktober). Duurzaam leren en ontwikkelen, tien aandachtspunten bij het organiseren.Lezing Nationaal Opleiding en ontwikkelingscongres. Maarssen: Reed.
Ruijters, M.C.P. (2011, oktober). Tien dingen die je als manager moet weten over leren en ontwikkelen. Arnhem: VGZ.
Ruijters, M.C.P. (2011, september). Ecologie van het leren, uitputting voorkomen, veerkracht vergroten (Keynote LateLane), Doorn: de Baak.