Albone, S., & Van den Berg, N. (2018). Onderzoekende studenten in het mbo. Profiel, 27 (8), 23-28.
Frijters, S., & Laarveld, K. (2018). Leren voor Duurzame Ontwikkeling: Een pedagogische opdracht voor de lerarenopleidingen en opleidingsscholen. In In F. Boeij & M. Willems (Reds.), Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 6: Vorming in de lerarenopleidingen (pp. 47-59). Breda: VELON. www.lerarenopleider.nl/velon/wp-content/uploads/2018/12/H4_FrijtersLaarveld.pdf
Frijters, S., & Laarveld, K. (2018). Leren voor Duurzame Ontwikkeling is leren voor een wereld in transitie: Duurzaamheidsissues als uitgangspunt voor aantrekkelijk bèta onderwijs. NVOX, (10), 494-495.
Van Beek, J., & Van den Berg, N. (2018). Onderzoekend leren in het vmbo. Didactief, 48(10), 40-41.
Van den Berg, N., & De Beus, M. (2018). Voeding voor onderzoekende professionaliteit. Praktijkvoorbeeld van werken aan onderzoekend vermogen in de lerarenopleidingen. In F. Boeij & M. Willems (Reds.), Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 5: Onderzoek in de lerarenopleidingen (pp. 189-194). Breda: VELON. http://www.lerarenopleider.nl/velon/wp-content/uploads/2018/03/Deel3_PV4_BergBeus.pdf
Van den Berg, N., & Geerdink, G. (2018). De drie kerntaken van lectoren in het hbo. Praktijkgericht onderzoek met meervoudige impact. In F. Boeij & M. Willems (Reds.), Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 5: Onderzoek in de lerarenopleidingen (pp. 83-94). Breda: VELON. http://www.lerarenopleider.nl/velon/wp-content/uploads/2018/03/Deel2_H6_BergGeerdink.pdf
Van Dinteren, R., & De Jong, F. (2018). Voortbouwen op de wereld: Interview met Frank de Jong. Tijdschrift voor Ontwikkeling in Organisaties 8(4), 63-67.
Wortelboer, F. Q. C., & Van Oeffelt, T. P. A. (2018). Responsief leiderschap voor teamleiders. De Nieuwe Meso, (4), 18–23.
Grobbe, M. (2017). Weylin Veldgids Spoorvolgen. Deventer: Weylin Tracking.
Lengkeek, M., Simons, R., Ruijters, M. C. P., & Van Oeffelt, T. P. A. (2017). Professionele identiteit in deeltijd lerarenopleidingen. Tijdschrift voor Lerarenopleiders,38(3), 61–74
Meegen, J. van. (2017). Lerarenopleiding voor de beroepsgerichte vakken in het groene onderwijs. In G. Geerding en I.Pauw (eds). Vakinhoud en Vakdidactiek. Velon katern 3, Kennisbasis lerarenopleiders, H34, p 313-319.
Wortelboer, F. Q. C., Van Oeffelt, T. P. A., & Ruijters, M. C. P. (2017). Transformatief leren. Ontwikkelen van responsief leiderschap. Tijdschrift Voor Ontwikkeling in Organisaties, (1), 56–63.
Van den Berg, N., Nova, B., & Potiek, S. (2017). Passie voor groen. Profiel, 26(1), 24-25.
Van den Berg, N. & Geerdink, G. (in druk, 2018). De drie kerntaken van lectoren in het hbo. Praktijkgericht onderzoek met meervoudige impact. In: Boeij, F. & Willems, M. (red.)(2017). Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 5: Onderzoek in de lerarenopleidingen. , pp 83-94. Eindhoven: VELON.
Van den Berg, N. & De Beus, M. (in druk, 2018). Voeding voor onderzoekende professionaliteit. Praktijkvoorbeeld van werken aan onderzoekend vermogen in de lerarenopleidingen. In: Boeij, F. & Willems, M. (red.)(2017). Kennisbasis Lerarenopleiders. Katern 5: Onderzoek in de lerarenopleidingen, pp. 1890194. Eindhoven: VELON.
2016
Beus, M. (2016). Ecological perspectives on education and consequences on the learning space. In: J. resch and T. Haase (Eds.). Grüner Pädagogik, Türöffner zu nachhaltigme lernen. Wien: Vizerektorat für Umweltpedägogik, Weiterbildungg und Forschung. pp 25-30. ISBN 978-9503285-6-1.
Noom, J.W. (2016). The Palace Bridge. Un corridoroio di collegamento nello spazio pubblico ’s-Hertogenbosch, Paesi Bassi. (A connection in Public space, ’s-Hertogenbosch, The Netherlands. NIP, 35, pp 58-64.
Biemans, H., Wallenaar, M. (2016). De toegevoegde waarde van online intervisie. Van Twaalf tot Achttien, april 2016, p. …- …
De Jong, F. (2016). Emergent problems, knowledge building and responsive education. In P. Seuneke. (Ed.). Education for a suistanable agri-food system. Wageningen: Aeres University of Applied Sciences Wageningen, p.30-43. ISBN 978-90-78712-25-1.
Frijters, S. (2016). Leren voor Duurzame Ontwikkeling. Gewoon Doen! Wageningen: Aeres Hogeschool Wageningen.
Ruijters, M. C. P. (2016). Het is de toon die de muziek maakt. Componeren van ontwikkelstrategieën. M&O, 6(70), 79-93.
Ruijters, M. C. P. (2016). Opleiden kan kwaad! Over het fundamentele verschil tussen transformatief en informatief leren. TvOO, 3, 40-42.
Ruijters, M. C. P. (2016). Professionals onnodig kopje onder in organisaties. Wat kunnen we doen om het potentieel van professionals beter te benutten? Whitepaper. Deventer: Vakmedianet.
Van den Berg, N. (2016). Samenwerking opleiders-onderzoekers is volop in ontwikkeling. Profiel, 25(3) 28-29.
2015
Van den Berg, N. (2015). Sleutels voor succesvol innoveren. Innovatieprojecten in beroepsonderwijs scoren matig. Profiel, jrg.24, nr.1, februari 2015, 26-27.
Van der Ven, T. (2015). Intercultureel communiceren is te leren. Profiel, jrg. 24, nr. 8, november 2015, 22-25.
2014
Van den Berg, N. (2014). Onbekend maakt onbemind. Lage doorstroom tussen groen vmbo en mbo. Profiel, jrg.23, nr.4, mei 2014, 20-22.
2013
Mulderij, B., & De Jong, F. (2013). Beoordelen met rubrics. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. juli, p. 29.
Richardson, R. (2013). Onderzoek naar Culturele Diversiteit in de defensieorganisatie: eindstation of op doorreis? Carré, 2, 30-35.
Ruijters M.C.P. & Wallenaar, M.J. (2013). Het leren Verander-t. Tijdschrift voor Begeleidingskunde, 1-2014, ,2-11.
Teutelink, R., & De Jong, F. (2013). De ontwikkeling van Intrinsiek motivatie: Spel van vrijheid en verplichtingen. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. januari, p 23.
Van Benthum, N., & De Jong, F. (2013, in press) Kracht van beoordelen. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. oktober.
Van Bussel, R & De Jong, F. (2013). ‘Serious games’ in het techniekonderwijs. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. november.
Van der Pijl , P., & De Jong , F. (2013). Zo help je bij het reflecteren. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. maart, p 25.
Vlugter, I., De Jong, F. (2013). De Kracht van Beeldtaal. Vakblad voor Groen Onderwijs, nr. mei.
2011
Richardson, R. (2011). Out of the Closet? Defensie en haar worsteling met ongewenst gedrag. Carré. 5-2011, 8-11.