Dienstverlening en Producten multimedia design tekenen

Diensten & Producten VMBO - Verbreding voor bevoegde docenten

Ik zoek
Cursus
Wageningen
Duur
Meerdere dagen

Aeres Hogeschool Wageningen biedt een nascholingscursus ‘Dienstverlening en Producten’ aan voor docenten met minimaal twee jaar ervaring in dit vmbo-profiel. Met dit korte traject van een half jaar behaal je een tweedegraads bevoegdheid Dienstverlening en Producten.

Voor wie?

Deze nascholing is interessant voor onderwijsprofessionals binnen VMBO-onderwijs

Inhoud

Deze verkorte nascholing geeft je meer inzetmogelijkheden en flexibiliteit binnen het VMBO-onderwijs. De nadruk in de lessen ligt op het inspireren met nieuwe kennis, het uitwisselen van ervaringen en het samenwerken in een professionele leergemeenschap (PLG). Je leert leerlingen begeleiden in hun loopbaanontwikkeling (LOB), rekening houdend met een diversiteit aan roepingen, talenten, affiniteiten en leerstijlen.

• Leerlijnen voor loopbaancompetenties ontwikkelen vanuit onderbouw vmbo naar mbo.
  • Relevante regionale arbeidsgebieden en werksoorten vertalen naar een lesprogramma, dat zowel aansluit bij professionele en loopbaanvaardigheden als bij D&P-examenprogramma.
  • ‘Didactisch gereedschap’ ontwikkelen voor aanleren van specifieke D&P-vaardigheden zoals ondernemend, probleemoplossend, mediawijs, duurzaam en maatschappelijk bewust handelen.

Tijdens de 20 lesdagen van de  nascholing komen de vier profielmodulen D&P in hun onderlinge samenhang aan bod:

• Organiseren van een activiteit
  • Presenteren, promoten en verkopen
  • Product maken en verbeteren
  • Multimediale producten maken

Begeleiding

De ondersteuning bestaat uit Loopbaan Oriëntatie Begeleiding (LOB). LOB is een integraal onderdeel van het programma Dienstverlening en Producten. Door middel van werkcolleges en praktijkopdrachten werk je aan een portfolio waarbij LOB en vakinhoud worden verbonden. Dit kan bestaan uit individuele (online) gesprekken met je begeleider, maar ook middels groepsdiscussies en (praktijk en/of reflectie)opdrachten.

Toetsing

Het scholingstraject heeft in totaal 4 toetsmomenten. Ieder thema wordt afgesloten met een product of toets

Resultaat

Je leert:

• Leerlingen begeleiden in hun loopbaanontwikkeling (LOB), rekening houdend met een diversiteit aan roepingen, talenten, affiniteiten en leerstijlen.
  • Op basis van ontwikkeld lesprogramma passend programma van toetsing en afsluiting (PTA) ontwikkelen en daarop reflecteren. Buitenschools leren, binnenschools valideren.

Je kan lesgeven binnen het VMBO D&P profiel en je hebt meer kennis en didactische vaardigheden op de 4 keuzeprofielen.

Praktische informatie en aanmelden

• Opleider(s): AHpro (Nascholingen voor professionals) Marije Bent
  • Aantal deelnemers: minimaal aantal deelnemers 8, maximaal aantal deelnemers 15
  • Tijdsinvestering: 20 lesdagen incl. zelfstudie en individuele begeleiding (160 uur)
  • Vorm: Blended
  • Periode: Nader te bepalen
  • Studieniveau: HBO
  • Benodigde voorkennis/vooropleiding: Onderwijsprofessionals met een docentenbevoegdheid die zich willen verbreden in het D&P profiel binnen het VMBO
  • Bewijs van afronding: De deelnemers ontvangen het Certificaat ‘Diensten & Producten, de 4 keuzeprofielen’
  • Kosten: €3230,- per deelnemer

AHpro - Hogeschool voor professionals

Door jarenlange ervaring vanuit onze drie hogeschoolfaculteiten hebben wij veel kennis en kunde van de agrarische en educatieve (hoger onderwijs) sector. Met elkaar hebben wij de krachten gebundeld binnen AHpro, zodat wij jou tijdens jouw loopbaan optimaal kunnen ondersteunen.

AHpro biedt (online) cursussen, trainingen en coaching aan, online en fysiek. Zo helpen wij jou te ontwikkelen op een manier die bij je past. Maatwerk en incompany is uiteraard ook mogelijk. Bekijk ons aanbod en kies jouw ontwikkeling vandaag nog!