Een deelnemer zegt: “We hebben samen kunnen werken, oefenen, en het daarna in de praktijk kunnen brengen. We hebben als collega’s elkaar feedback kunnen geven en ontvangen. Voor mij is het echt zinvol werken en plezier met vakgenoten hebben. Daarnaast hebben wij als school nieuwe methodieken leren gebruiken en het er samen over kunnen hebben.”
Leren door ervaringen: inhoud van de PLG
Op basis van vijf jaar praktijkervaring en –onderzoek weten we hoe PLG’s het meest effectief zijn en hoe je dat in je eigen werkomgeving het beste faciliteert. Ook gaan we in op wat het je kan opleveren in het werken met leerlingen, studenten en collega’s. Onze ervaringen laten zien dat samen leren plezier, diepgang en effect heeft en geeft.
Voor wie?
Dit begeleidingstraject is bedoeld voor teams van docenten die coaching en begeleiding zoeken bij een traject ter verbetering van het onderwijs, bijvoorbeeld op het gebied van ICT en leren; didactisch coachen of coachend meesterschap.
Het traject
Dit begeleidingstraject bestaat uit vier tot tien bijeenkomsten waarbij er samen geprofessionaliseerd wordt. De resultaten worden in de slotbijeenkomst gepresenteerd. De eerste bijeenkomst is altijd live, werkbijeenkomsten tussendoor kunnen online plaatsvinden.