studenten food

Carlijn van Schaik, Vierdejaars student International Food Business

Carlijn van Schaik

Waarom heb je gekozen voor International Food Business?

Ik twijfelde tussen International Food Business en rechten na mijn havo. Mijn droom was altijd om een jaar in het buitenland te studeren, en dat maakte de keuze voor International Food Business makkelijk. Tijdens mijn derde jaar heb ik daadwerkelijk in Canada gestudeerd.

Heb je bewust gekozen voor een internationale, Engelstalige studie?

Ja, omdat ik later in de exportsector wil werken, leek het me handig om mijn kennis op internationaal niveau te verbreden. Door de studie in het Engels kan ik mijn woordenschat verbeteren, wat erg nuttig is voor mijn toekomst.

Wat vind je leuk aan de studie?

Het biedt me de mogelijkheid om verschillende perspectieven te leren kennen. Door de internationale studenten in mijn klas krijg ik inzicht in hoe andere landen naar bepaalde onderwerpen kijken.

Het jaar in Canada was fantastisch! Ik heb veel geleerd, vooral over bedrijfskundige onderwerpen, en ben als persoon enorm gegroeid.

Carlijn van Schaik, Vierdejaars student International Food Business

Hoe was je jaar aan Dalhousie University?

Het jaar in Canada was fantastisch! Ik voelde me snel op mijn plek, vooral omdat ik met medestudenten samenwoonde. Het leven daar was vrij vergelijkbaar met dat in Nederland, hoewel de winters kouder zijn. Het vinden van een stageplek was een uitdaging, maar met tijdige voorbereiding en de hulp van docenten was het goed te doen. Ik heb veel geleerd, vooral over bedrijfskundige onderwerpen, en ben als persoon enorm gegroeid. Ik heb nog steeds contact met studenten van Dalhousie en de mensen die ik tijdens mijn stage heb ontmoet.

Wat zijn je toekomstplannen na je afstuderen?

Ik twijfel nog tussen twee opties: het volgen van een master of aan de slag gaan bij een bedrijf dat zich bezighoudt met fruitexport. Beide mogelijkheden zijn erg interessant voor me.