Paard Aeres Hogeschool

Combineer je paardenpassie met een hbo-studie!

Ben jij op zoek naar een studie waarbij je je passie voor paarden met bedrijfskunde of lesgeven/kennis delen kunt combineren? Kies dan voor één van de hippische studies bij Aeres Hogeschool.

Hippische bedrijfskunde

Bij onze faculteit in Dronten kun je kiezen voor de studie Hippische bedrijfskunde (bachelor of associate degree). Tijdens beide studies krijg je 30% paard gerelateerde vakken en 70% bedrijfskundige vakken, zodat je goed wordt opgeleid om jouw expertise in de hippische sector in te zetten. We bieden een 2 jarige ad-opleiding (mbo-vooropleiding) en een 4 jarige bachelor-studie (mbo-, havo- of vwo- vooropleiding) aan. Doordat je tijdens deze studie (stage)opdrachten voor externe partijen uitvoert, ken jij straks het werkveld binnen de hippische sector als geen ander. Met de studie Hippische bedrijfskunde kun je in de paardenbranche aan de slag, maar dankzij de brede bedrijfskundige basis ook daarbuiten. Wil je in de internationale sector werken? Dan kun je in het derde en vierde jaar kiezen voor onze Engelstalige variant International Equine Business Management.